Velkommen til Sognets aften i Fredens Kirke

Sognets Aften i Fredens Kirke:

Aftener med foredrag, fællessang og fællesskab - og nogle gange også med fællesspisning.

Sognets Aften finder sted den første tirsdag i måneden fra september til og med april.

Se i kalenderen, hvad der sker næste gang!

3 sep

Tirsdag 3. september kl. 19:00 - 21:00

Menighedssalen

Verden ifølge mig og mine venner Journalist Frode Muldkjær En aften med eksistensfråseri - i selskab med journalist Frode Muldkjær - bestyrer af Garagehøjskolen - og vennerne: Peter Plys, Anker Jørgensen, Otto Leisner, Johannes Møllehave, HC Andersen, Halfdan Rasmussen, Kim Larsen, Benny Andersen, Jens Rosendal, Harald Bergsted, Bertel Haarder, Stine Pilgaard, Philip Faber, Lise Nørgaard - og Grundtvig. En aften hvor der også vil blive sunget flere sange fra Højskolesangbogen. Gratis entré. Kaffen koster 30 kr.

1 okt

Tirsdag 1. oktober kl. 19:00 - 21:00

Menighedssalen

Kom og syng efterårssange og lyt til fantastiske fortællinger sammen med flere af kirkens ansatte. Gratis entré. Kaffen koster 30 kr.

5 nov

Tirsdag 5. november kl. 19:00 - 21:00

Menighedssalen

Tidligere sygehuspræst ved Aalborg Universitetshospital Ruth Østergaard Poulsen: Hvordan hjælper vi bedst hinanden, når livet gør ondt? I 20 år har Ruth gennem utallige samtaler med mennesker i sorg gjort sig solide erfaringer med, hvad der hjælper, når vi rammes af sorg. Vi mennesker vil gerne hjælpe. Men hvad er god hjælp? Ofte tror vi at sorg er noget der kan løses og fikses, men sorg er et stykke liv, der skal leves, en byrde, der skal bæres. Og hvordan får vi mod til at være hos den sorgramte uden at ville løse det? Sådanne ting vil foredraget komme omkring. Gratis entré Kaffen koster 30 kr.

3 dec

Adventsfest

Tirsdag 3. december kl. 19:00 - 21:30

Menighedssalen

Tidligere sognepræst ved Fredens og Ikast Kirke Kai Bohsen Advent er en forberedelsestid, hvor mange ting helst skal falde på plads. Advent er en fortælling om, at noget forunderligt er ved at finde sted midt i vores verden og travlhed. Måske sker det for øjnene af os, uden vi ænser det særligt. Alligevel kan advent beskrives som en overgangstid. Noget nyt er på vej, hvor også det uforklarlige og vi underlige samles op. Det er forunderligt, og noget sådant møder man bedst med undren og tak. Det skal vi høre meget mere om ved adventsfesten i Fredens Kirke. Under kaffen vil der blive solgt amerikanske lotteri-lodder. Pengene fra salget går ubeskåret til uddeling af julehjælp i sognet og der er mange fine præmier. Der er mulighed for spisning kl. 17.30 Tilmelding hertil på seddel i våbenhuset, på vores hjemmeside eller på tlf.: 24460030 Pris for hele aftenen med spisning 100 kr. og kun for kaffen 30 kr.

7 jan

Tirsdag 7. januar kl. 19:00 - 21:00