Missionsprojekt

Billedet viser mørke børn fra børnehjemmet i Congo

Missionsprojekt i Fredens Kirke

Kirke til Kirke

Støtteprojektet kaldes ”Pearls of the Street” og støtter gadebørn i Garoua, Cameroun.
Det drejer sig om børn, der længes efter en rigtig fremtid med skolegang og familieliv, men er endt på gaden og må klare sig selv. Derude, hvor den stærkeste overlever, og hvor kriminalitet ofte er den eneste udvej.
De får hjælp takket være et hjem drevet af Den Luther-ske Brødrekirke i Cameroun. Her bor ildsjælen Elia Oumar, der har viet sit liv til at hjælpe gadebørn tilbage på sporet. Sammen med kirken skaffer han børnene et sted at sove, mad og skolebøger. Men han går også skridtet videre og rejser ofte langt med børnene tilbage til deres familier for at hjælpe dem med at forsone deres brudte relationer.

På gadebørnshjemmet bor der kun drenge, og pladsen er trang. Derfor bliver der brugt mange kræfter på, at drengene kan blive adopteret hurtigt ind i nye familier, siger Anne Theresa Thanning, der er med i projektgruppen ”Pearls of the Street”.
Ofte er der ingen familier, der har lyst til at adoptere drenge, så på nuværende tidspunkt har Elia Ourma 22 drenge boende på hjemmet.

Du kan støtte projektet på Mobilepay nr. 29036

Husk at skriv "missionsprojekt" i kommentar feltet